sobota, 25 lutego 2017

Zimowy spacer z maluchem.

Hej 馃槉

Gdy na dworze panuje mr贸z wiele mam zastanawia si臋, czy wyj艣膰 z dzieckiem na spacer, wiele mam zastanawia si臋, czy dziecko nie zachoruje i nie odmarzn膮 mu uszy 馃槀
Ja si臋 nie zastanawiam!
Uwa偶am,  偶e dziecko powinno spacerowa膰 w ka偶d膮 pogod臋.  M贸j syn wie co to s艂o艅ce,  deszcz, mr贸z czy wiatr i szczerze 偶adna pogoda nie powstrzyma go przed szale艅stwem na 艣wie偶ym powietrzu. Nie wyobra偶am sobie odebra膰 mu rado艣ci z bia艂ego szale艅stwa.  Wszystko oczywi艣cie w granicach rozs膮dku 馃槉

Uwa偶am, 偶e takie zimowe wyj艣cia nie tylko zahartuj膮 organizm, ale poprawi膮 te偶 kr膮偶enie i apetyt (moje dziecko to straszny niejadek), oraz oczyszcz膮 drogi oddechowe.

Je艣li chodzi o zimowe wyj艣cia mam kilka swoich zasad kt贸rych si臋 trzymam,  oto one:
• Dziecko ubieram tak jak siebie (m贸wi臋 tutaj o ruchliwym, w ci膮g艂ym biegu dwulatku, 偶eby nie by艂o nie por贸wnuj臋 tutaj maluszk贸w le偶膮cych, kt贸rym rzecz jasna potrzebna jest dodatkowa ochrona w postaci kocyka). Dodatkowo zak艂adam, nie ubieram go w pi臋膰 swetr贸w i trzy pary spodni, bo i po co? Z racji tego, 偶e moje dziecko pi臋膰 minut,  no dobra przesadzi艂am... minuty nie usiedzi w miejscu takim ubiorem bym mu tylko zaszkodzila i sprawi艂a, 偶e po chwili by艂by ca艂y zgrzany.

UWAGA- je艣li sk贸ra na karku jest zimna lub spocona pora wraca膰 do domu!

• Podstawa to porz膮dna czapka, warto pami臋ta膰,  偶e przez sk贸r臋 g艂owy tracimy 30- 40% ciep艂a.  Wed艂ug mnie najlepsze s膮 kominiarki, kt贸re chroni膮 r贸wnie偶 gard艂o. Oczywi艣cie grubo艣膰 czapki nale偶y dostosowa膰 do pogody- mokre od potu w艂osy pod czapk膮 nie wr贸偶膮 niczego dobrego. Do zestawu do艂膮czam r臋kawiczki z jednym palcem i porz膮dne,  nieprzemakalne buty.

• Sk贸ra dziecka jest bardzo delikatna, podatna na podra偶nienia,  dlatego wymaga specjalnej ochrony. Przed ka偶dym wyj艣ciem smaruj臋 buzi臋 synka kremem (bez wody w sk艂adzie!), kt贸ry tworzy grub膮 warstw臋 ochronn膮. O tym jakiego ku u偶ywamy na wyj艣cia b臋dzie oddzielny post 馃槉

• Nie podaj臋 dziecku na dworze jedzenia, ani picia.


wszystko 馃槉

BUZIAKI 馃槞馃槞馃槞

2 komentarze:

  1. Jupi!
    Witam w klubie!
    Te偶 spacerujemy bez wzgl臋du na pogod臋 :-D

    OdpowiedzUsu艅
  2. No hej, hej witamy i my ☺ tak powinno by膰, nie tylko zdrowe dla dziecka, ale i dla matki ;)

    OdpowiedzUsu艅