wtorek, 28 lutego 2017

呕ycie na wsi

Hej 馃槉
Tak, 偶yj臋 na wsi, tak kocham to i nigdy nie chcia艂abym tego zmienia膰. Czuj臋 si臋 tutaj najlepiej, ka偶dego dnia dzieje si臋 co艣 ciekawego, ka偶dy dzie艅 pozwala odkry膰 co艣 nowego. Interesuje mnie 偶ycie moje i mojej rodziny, nie obchodzi mnie co ma m贸j s膮siad i co robi.
Jeszcze par臋 lat temu my艣la艂am: jeny przecie偶 tutaj jest tak nudno (na szcz臋艣cie by艂 to chwilowy okres zwany buntem nastolatka) a teraz nie zamieni艂abym tego na nic innego. Wtedy nie mia艂am dziecka i wszystko wydawa艂o mi si臋 inne.
Uwa偶am, 偶e to w艂a艣nie tutaj moje dziecko najlepiej pozna otaczaj膮cy go 艣wiat, a interesuje go dos艂ownie wszystko i nie potrafi usiedzie膰 spokojnie nawet chwili. M贸j syn urodzi艂 si臋 wiosn膮 i praktycznie zaraz po powrocie do domu ze szpitala zacz臋li艣my spacery. Cz臋sto ma艂y spa艂 na dworze, wi臋c ja mog艂am wykorzysta膰 ten czas na jakie艣 prace na dworze, kt贸re bardzo lubi臋 馃槉 Codziennie mog臋 tutaj znale藕膰 sobie inne zaj臋cie, a je偶eli mam ochot臋 pojecha膰 do miasta to wsiadam w samoch贸d i jad臋, jednak zawsze z najwi臋ksz膮 przyjemno艣ci膮 tutaj wracam 馃槉

Wiosna
Bardzo lubi臋 wiosn臋, pierwsze wiosenne promienie s艂o艅ca i lekki ciep艂y wiatr. To cudowne obserwowa膰 jak przyroda budzi si臋 do 偶ycia. Pierwsze p膮ki, listki, trawa to wszystko wydaje si臋 takie nowe, mimo 偶e jest co roku. Na szcz臋艣cie to ju偶 nied艂ugo 馃槉 Uwielbiam porz膮dkowa膰 ogr贸d, dba膰 o ro艣linki i obserwowa膰 bociany, kt贸re zamieszkuj膮 obok nas 馃槉 M贸j maluch r贸wnie偶 sp臋dza du偶o czasu na dworze, biega, skacze, gania za zwierz膮tkami. Tak, ro艣nie mi ma艂y mi艂o艣nik zwierz膮t.  Jest wtedy taaaaki szcz臋艣liwy, a ja razem z nim 馃槏


Lato
To pora roku, kt贸ra wszyscy lubi膮 chyba najbardziej. Na wsi tez dzieje si臋 wtedy najwi臋cej.  W powietrzu unosi si臋 zapach 艣wie偶o koszonnych traw, czy zb贸偶. Wszystkie s艂onecznie dni praktycznie ca艂y czas sp臋dzamy na dworze, bawimy si臋,  spacerujemy. Ma艂y bawi si臋 w piaskownicy, pluska w basenie, je藕dzi rowerkiem, odwiedza plac zabaw i wszystko co mo偶liwe.  Zapewniam- nie ma nudy ;) Zawsze w cieniu rozk艂adam koc, by maluch m贸g艂 tam chwil臋 odpocz膮膰, zje艣膰 co艣,  czy napi膰 si臋 wody. Latem razem z mam膮 robi臋 tez przetwory na zim臋 z owoc贸w z s膮du i warzyw z grz膮dek. Wieczorami grille i spotkania ze znajomy w ogrodzie ahh juz nie mog臋 si臋 doczeka膰. Opalanie, wycieczki rowerowe, drinki z palemk膮, wschody i zachody s艂o艅ca... Czy lato nie mo偶e trwa膰 ca艂y rok? 馃槉馃槉






Jesie艅
T臋 por臋 roku lubi臋 najmniej, no chyba, 偶e jest wyj膮tkowo pogodna. Ludzie porz膮dkuj膮 swoje ogrody, grabi膮 li艣cie,  pal膮 ogniska. Wszystko powoli zasypia. Rolnicy pracuj膮 na polach z czego akurat cieszy si臋 moje dziecko, kt贸re uwielbia traktory i wszystkie sprz臋ty rolnicze. Mo偶e na nie patrze膰 godzinami. Najbardziej podoba mi si臋 las jesieni膮, wsz臋dzie pe艂no jest kolorowych li艣ci,  kt贸re tworz膮 cudowne krajobrazy.



Zima
Mimo, 偶e dzie艅 jest kr贸tki codzienne wyj艣cie na dw贸r to podstawa bez wzgl臋du na pogod臋.  To nic, 偶e czasem wracamy przemoczeni i zm臋czeni.  Rado艣膰 mojego dziecka spowodowana bia艂ym szale艅stwem jest bezcenna. Lepienie ba艂wana, jazda na sankach czy rzucanie si臋 艣nie偶kami to zabawy przymusowe 馃槉 Oszronione drzewa, wsz臋dzie bia艂y puch... to wszystko tworzy bajeczne krajobrazy. Jest pi臋knie!  Po powrocie do domu gor膮ca herbata z sokiem malinowym z wlasnych zbior贸w to najlepszy drink swiata 馃槉馃槉



Kocham to wszystko! Jest mi tu bardzo dobrze i chc臋, by ju偶 tak zosta艂o... na zawsze!! 馃槉

                                      BUZIAKI 馃槞馃槞馃槞

       

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz